Maik de Boer: Stylist: "Mijn god zeg. Ik mag het eigenlijk niet zeggen,
maar het is net alsof er twee piemels met belletjes op je hoofd staan. Wat
dacht het AD, dat we leuk met z’n allen als Kabouter Plop gaan? Het kan
hooguit gebruikt worden voor je theepot, maar zet het alsjeblieft niet op je
hoofd."

Vincent Wanders: Marketingdeskundige bij merkenbureau High Value: "Ik
vind hem wel geinig, maar wat wil je ermee bereiken? Denkt het AD dat ze
meer abonnementen gaan verkopen met zo’n muts, of is het meer een service
aan de lezers? Misschien dachten ze dat het een hype zou worden, dat het zo
melig is dat het een cultstatus krijgt. Maar dit vind ik echt een bedachte
actie. Wat heeft Kabouter Plop nou met voetbal te maken? Ook voor kinderen
die fan zijn van Kabouter Plop is het geen logische associatie."

Wilfred Genee: Voetbaldeskundige: "Ja, ik las in het AD dat het
een enorm succes is. Ik heb een column in het AD dus ik moet een beetje op
mijn woorden passen… Nou heb ik zelf geen kinderen van de leeftijd dat ze
Kabouter Plop leuk vinden. Ik heb hem dus aan mijn buurkinderen laten zien,
maar die zouden hem ook niet meteen opzetten. Die belletjes die erin zitten
vind ik wel weer leuk.. Aan de ander kant, hij is niet zo erg als die
Beesies van Albert Heijn. Als je genoeg consumpties op hebt, wordt hij
misschien wel weer leuk. Bij succes dan."

Lees ook:

WK Gadgets: Kenners over de Handjes van Dirk

WK Gadgets: Kenners over de Heineken Pletterpet

WK Gadgets: Kenners over de Bavaria DutchDress

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl